g-ფაქტორი
ზოგადი ინტელექტის ფაქტორი სპირმენის მიხედვით, რომელიც საფუძვლად უდევს ყოველგვარ ინტელექტუალურ აქტივობას.
ზოგადი ინტელექტის ფაქტორი სპირმენის მიხედვით, რომელიც საფუძვლად უდევს ყოველგვარ ინტელექტუალურ აქტივობას.
აშკარა/თავალსაჩინო მოძრაობის უმარტივესი ფორმა; მოძრაობის ილუზია, როცა ერთი ან მეტი უძრავი სინათლე, რომელიც უწყვეტად ქრება და ინთება, ერთ მოძრავ სინათლედ აღიქმება.
სხვადასხვა სიხშირის ტონი ქმნის აქტივაციის მაქსიმუმს ძირითადი მემბრანის სხვადასხვა ადგილას, რის გამოც, ბგერის ტონის სიმაღლე შეიძლება კოდირებული იყოს იმ ადგილის მიხედით, რომლის აქტივაციაც მოხდა.
თანმიმდევრული, საფეხურებრივი პროცედურა, რომლის საშუალებითაც ვპოულობთ სწორ პასუხს კონკრეტული ტიპის
პროსოციალური ქცევის ერთი ასპექტი, კერძოდ, პროსოციალური ქცევების ერთობლიობა, რომლებსაც ადამიანი თავისი საკუთარი უსაფრთხოების ან
თავის ტვინის ქრონიკული ორგანული სინდრომი, ტვინის დეგენერაციული დაავადება, რომელიც ვითარდება გვიანი მოზრდილობის პერიოდში და ხასიათდება მეხსიერების, ინტელექტუალური და სხვა კოგნიტური უნარების თანდათანობითი დაქვეითებით, შემცირებითა და პიროვნების გასადავებით.
ფსიქიკის ნაწილი, რომელშიც განდევნილი სურვილები/მისწრაფებები და პრიმიტიული იმპულსები ინახება.
ჰელმჰოლცის ტერმინი, რომელიც გაცნობიერების გარეშე მიმდინარე აღქმას აღნიშნავს.
მოსაზრებები შედეგების მიზეზების შესახებ.
სოციალურ-კოგნიტური თეორია, რომელიც აღწერს ინფორმაციის გამოყენების გზებს, რომელსაც იყენებს სოციალური აღმქმელი მიზეზობრივი ახსნი
ატრიბუციის ფუნდამენტური შეცდომა (აფშ) ადამიანისთვის დამახასიათებელი ორმაგი ტენდენციაა, რომელიც კონკრეტული ქცევის შედეგის ან მი
მეთოდი, რომლთაც მშობლები ზრდიან შვილებს.
გარემოში ხელმისაწვდომ სენსორულ ინფორმაციაზე დაფუძნებული პერცეპტული ანალიზი.
კვლევის საწყისი ფაზა, რომლის განმავლობაშიც დაკვირვებას, შეხედულებას, ინფორმაციასა და ზოგად ცოდნას მოვლენის ახლებური ხედვისკენ
თვალის უკან მდებარე შრე, რომელიც ფოტორეცეპტორებს შეიცავს და სინათლის ენერგიას ნერვულ რეაქციად გარდაქმნის.
ბგერის პერცეპტული თვისება, რომელიც გამოხატავს ბგერითი ტალღის ამპლიტურად.
თვისება, რომელიც, ძირითადად, ბგერის ტალღის რხევის სიხშირით განისაზღვრება.
ბიოსამედიცინო თერაპიები ეფუძნება მოსაზრებას, რომ ფსიქიკური აშლილობები ტვინის ფიზიკური და/ან ფიზიოლოგიური ფუნქციონირების დარღვე
ბიოუკუკავშირი არის პროცესი, რომლის დროსაც პიროვნება სწავლობს, სანდოდ იმოქმედოს ორი სახის ფიზიოლოგიური რეაქციებზე: რეაქციებზე,
ჯანმრთელობისა და ავადმყოფობის მოდელი, რომლის მიხედვით, ნერვული სისტემის, იმუნური სისტემის, ქცევითი სტილის, კოგნიტური პროცესები
გუნება-განწყობილების აშლილობა, რომელიც დეპრესიისა და მანიის პერიოდების მონაცვლეობით ხასიათდება.
ცრუ ან ირაციონალური რწმენა, რომელიც გვხვდება საწინააღმდეგოს ნათლად არსებობის პირობებში.
შინაგან აქტივობათა თანმიმდევრობა, რომელიც მაშინ ამოქმედდება, როცა ორგანიზმი საფრთხის წინაშე აღმოჩნდება; ამზადებს სხეულს ბრძოლი
თეორია, რომლის მიხედვითაც, რაც უფრო ღრმა დონეზე ხდება ინფორმაციის გადამუშავება, მით უკეთ ამახსოვრდება ის ადამიანს.
ტერმინი გადატანა ანუ ტრანსფერი აღნიშნავს ერთი პიროვნების მიერ მეორე პიროვნებაზე, ჩვეულებრივ, ფსიქოანალიტიკოსზე, იმ გრძნობების, სურველებისა და მიმართებების მოდუსის გადანაცვლებას, რომლებიც მას წარსულში ჰქონდა ფორმალურად ორგანიზებული ან განცდილი მისთვის მნიშვენლოვან ადამიანებთან მიმართებაში.
თვალსაზრისი, რომლის მიხედვითაც მოგონება საუკეთესოა, როცა იმპლიციტური კოდირ
ალტერნატივებიდან არჩევანის გაკეთების პროცესი; შესაძლო ვარიანტების არჩევა ან უარყოფა.
გადაწყვეტილებისგან თავის არიდების ტენდენცია. რაც უფრო რთულია გადაწყვეტილების მიღება, მით მეტია მისგან განრიდების ალბათობა.
ყველაზე ბაზისური, ფუნდამენტური დაცვის მექანიზმი, რომლითაც მიუღებელი მოვლენა, იდეა, ხატი ან დანაშაულის განცდის გამომწვევი აზრებ
ქრონოლოგიური ასაკი, რომლის დროსაც ბავშვების უმრავლესობა ფიზიკ
ფსიქოლოგიის დარგი, რომელიც სწავლობს ფიზიკური და ფსიქოლოგიური პროცესების ურთიერთქმედებას და განვითარების სტადიებს მთელი ცხოვრებ
პირობითი განმტკიცებისას განმამტკიცებლის მიწოდებისა და შენარჩუნების პ
ქცევის გამომუშავების პროცესი, რომელშიც სასურველი შედეგი წინაპირობების
გარეგანი ზემოქმედება ქცევაზე. ფსიქოლოგიური ახსნა, ძირითადად, აღიარებს, რომ ქცევათა უმეტესობაზე გავლენას ფაქტორთა კომბინაცია ახდენს.
დასწავლის ბიოლოგიური კანონზომიერება, რომელშიც ორგანიზმი ავადმყოფობის გ
შფოთვითი აშლილობა, როცა ინდივიდი შფოთავს ან ნერვიულობს სპეციფიკური საფრ
საკუთარი თავის გარდა, ოჯახის, სამსახურის, საზოგადოების თუ მომავალი თაობების ინტერესებისთვის მოღვაწეობა და მათზე ზრუნვა.
უჯრედი, რომელიც ერთმანეთთან აკავშირებს ნეირონებს და აჩქარებს ნერვულ გადაცემას, აშორებს დაზიანებულ და დაღუპულ ნეირონებს და ხელს
ასაკი ბინეს ინტელექტის ეტალონის მიხედვით, როცა ბავშვის ინტელექტუალური აქტივობა გამოხატულია საშუალო ასაკით, რომელშიც ნორმალური ბავშვები განსაზღვრულ ქულას აღწევენ.
მდგომარეობა, როცა ინდივიდების ინტელექტის კოეფიციენტის (IQ) ქულები მერყეობს 70-დან 75-მდე ინტერვალში ან მასზე ნაკლებია, ასევე, როცა შეზღუდულია ცხოვრებისეული ამოცანების გადაჭრისთვის საჭირო ადაპტაციის უნარ-ჩვევების შემუშავების უნარი.
სხვის რეაქციაზე დაკვირვებითა და ყურებით ახალი რეაქციების დასწავლის პროცესი.
თანამედროვე ფსიქოლოგიურ კვლევაში ტერმინი „დამოკიდებულება“ საგნების, ადამიანების, ჯგუფების და/ან ცნებების დასწავლილი, შედარებით
ნებისმიერი ცვლადი ექსპერიმენტულ გარემოში, რომლის მნიშვნელობა ერთი ან მეტი დამოუკიდებელი ცვლადის ცვლილების შედეგია.
სტიმულის პირობა ექსპერიმენტულ გარემოში, რომელიც სხვა ნებისმიერი ცვლადისგან დამოუკიდებლად იცვლება და, თავის მხრივ, განაპირობებს (ან არ განაპირობებს) დამოკიდებული ცვლადის ცვლილებას. დამოუკიდებელი ცვლადი ყოველთვის წინ უსწრებს დამოკიდებულს.
დამოკიდებულებების ან ქცევის შეცვლის მიზანმიმართული მცდელობები.
კვლევის პროცესის მეორე ფაზა, რომელშიც ჰიპოთეზის შემოწმებისთვის ფაქტების მოპოვება ხდება.
განსხვავება დასწავლილსა და ქცევაში გამოვლენილს შორის.