ადგილობრივი სტრატეგიული პარტნიორობა
ადგილობრივი სტრატეგიული პარტნიორობა ძირითადი დოკუმენტია საზოგადოებრივი სტრატეგიის შემუშავებისას.
ადგილობრივი სტრატეგიული პარტნიორობა ძირითადი დოკუმენტია საზოგადოებრივი სტრატეგიის შემუშავებისას.
ადმინისტრაციუილი ანგარიშვალდებულება არის ადმინისტრაციული პასუხისმგებლობის მნიშვნელოვანი ასპექტი, რომელიც საჯარო მოხელეს ავალდე
პირდაპირი კონკურენციის საწინააღმდეგოდ გამოიყო არაპირდაპირი კონკურენცია, რაც გულისხმობს ფარულ შეჯიბრს.
ახალი საჯარო მენეჯმენტის მოძრაობა კონცეპტუალურ დონეზე მარეგულირებელი სახელმწიფოს, ე.წ. მესამე გზის ჩარჩოს ნაწილად მოიაზრება.
გარეგანი ეფექტი არის ერთი პიროვნების ქმედების აუნაზღაურებელი გავლენა მეორის კეთილდღეობაზე.
შედარების მეთოდი და პროცედურა, რომელიც საჯარო სექტორში შესაძლებელია გამოყენებულ იქნეს როგორც ერთი ორგანიზაციის მეორე ორგანიზაც
დაინტერესებული ჯგუფები, ყველა ის პირი, ჯგუფი თუ ორგანიზაცია, რომელიც ან ემხრობა, ან ეწინააღმდეგება პრობლემის გადაწყვეტას.
დეცენტრალიზაციის ცნება ახალი საჯარო მენეჯმენტის მნიშვნელოვანი მახასიათებელია.
დღის წესრიგი - საჯარო პოლიტიკის პროცესი, რომლითაც პრობლემები და ალტერნატიული გადაწყვეტის გზები პოლიტიკური კამათი გარკვეულ ჩარჩ
ეფექტიანობა არის დამოკიდებულება პროგრამის ან საქმიანობის შედეგად წარმოებულ საქონელსა და მომსახურებას (პროდუქტი) და მათი წარმოე
ტერმინი “ზემოქმედება” ხშირად “შედეგების” სინონიმად გამოიყენება. პროგრამა “წმინდა ზემოქმედება” ასახავს იმ შედეგებს, რომლებიც ნამდვილად მიეწერება მოცემულ პროგრამას.
ინკრიმენტალიზმი (მცირედი ცვლილება, ნაბიჯ-ნაბიჯ გაუმჯობესება) არის გადაწყვეტილების მიღების ერთ-ერთი მეთოდთაგანი, რომელიც ოპტიმალური გადაწყვეტილების ძიების პროცესს აგებს გაცილებით მარტივად, ვიდრე ყოვლისმომცველი რაციონალიზმი.
ფართო გაგებით, კონცეპტუალური ინოვაცია გულისხმობს პრობლემების დღემდე არსებული პოზიციების, აღქმის სისტემისა და პრობლემებისადმი დამოკიდებულების შეცვლას.
კოოპერაციული კონკურენცია - აქ უკვე არა ინდივიდები ცალ-ცალკე, არამედ გარკვეული პროფილის კოლეგია იბრძვის ორგანიზაციის შიგნით წარ
საკანონმდებლო ორგანოში დამკვიდრებული პრაქტიკა.
მიზნები და ამოცანები - ორივე ტერმინი გამოიყენება სამთავრობო პროგრამებითა და საქმიანობებით მომავალში მისაღწევი სასურველი და გაზომვადი შედეგების აღსაწერად.
მომგებიანი კონკურენცია ორიენტირებულია ჯილდოს, რაიმე სახის წამახალისებლის მიღებაზე, წარმატებასა და დაწინაურებაზე.
შეჯიბრის სახე, როცა, გარკვეული ინტენსიურად დაპირისპირებული გარემოების შექმნის საფუძველზე საჯარო ინსტიტუტები თანამშრომლებს შორის მიმართავენ ღია, ოფიციალურად გაცხადებულ და არა ფარულ შეჯიბრს და მასში გამარჯვებულებისთვის აწესებენ მოგების პირობებს.
ორგანიზაციული კულტურა შეგვიძლია განვიხილოთ, როგორც ორგანიზაციის წევრების მიერ არჩეული, შექმნილი და გათავისებული ნორმების, პირო
პირდაპირი კონკურენცია - ეს არის თანამშრომელთა შეჯიბრის ღია ფორმა ანუ ორგანიზაციის მუშაობის პრინციპი, რომელიც ნათლად ითვალისწი
ვებსტერის ენციკლოპედიის მიხედვით, განმარტებულია, ერთი მხრივ, როგორც კეთილგონიერება ან სიბრძნე საჭირო ამა თუ იმ საქმეთა სამართ
გამოიყოფა პოლიტიკაზე ორიენტირებული სწავლების სამი ტიპი: ინსტრუმენტული, სოციალური და პოლიტიკური.
პოლიტიკის განხორციელება - დამტკიცებული პოლიტიკური კურსის პრაქტიკაში რეალიზაცია სახელმწიფოს ადმინისტრაციული ქვედანაყოფებით, რომ
პოლიტიკური კურსის დამტკიცება.
პოლიტიკის ინიცირება, საჯარო პოლიტიკის პრობლემური საკითხის წამოყენება და მისი გადაწყვეტის აუცილებლობაზე მსჯელობა.
პოლიტიკის ფორმულირება - პროცესი, რომლის ფარგლებშიც ხდება ამა თუ იმ პრობლემის გადაწყვეტის ალტერნატიულ ვარაინტებზე მსჯელობა და მათი უპირატესობებისა და ნაკლოვანებების განხილვა.
პოლიტიკური კურსის შეფასება - მთავრობის საბუღალტრო და აუდიტორული ქვედანაყოფები განსაზღვრავენ იმას, რა თანხვედრაშია აღმასრულებელ
პოლიტიკის მეცნიერებებს ზოგჯერ მოიხსენიებენ როგორც პოლიტიკის პროფესიონალურ ან ინფორმაციულ-ანალიტიკურ უზრუნველყოფას.
პროგრამის შეფასება გულისხმობს მისი ეკონომიკური, ფინანსური, სოციალური და ა.შ. შედეგების გულდასმით შესწავლას.
ესაა უშუალოდ პროგრამის ან საქმიანობის განხორციელების შედეგად მიღებული პროდუქცია ან მომსახურება.
სამთავრობო პოლიტიკა, რომელიც განსაზღვრავს ადგილობრივ ბაზარზე იმპორტირებული საქონლის ფასს, ასევე აწესებს მაღალ საგადასახადო ტარ
პროცესზე ორიენტირებული ინოვაცია ითვალისწინებს ორგანიზაციული პროცესის დიზაინის ახალი გზებისა და მიდგომების დანერგვას.
რისკის ანალიზი/შეფასება არის შესაძლო არახელსაყრელი პირობების და/ან მოვლენების შესახებ აზრთა შეჯერებისა და შეფასების სისტემატურ
უნივერსალური იარლიყი, რომელსაც ნებისმიერი პოლიტიკური აქტორი იყენებს საკუთარი პოლიტიკისა და პროგრამების ადვოკატირებისას.
საზოგადოებრივი სტრატეგიების მიზანია ადგილობრივ თემს მისცეს შესაძლებლობა ერთიანად წარმოადგინოს საკუთარი სურვილები, საჭიროებები
გარე აქტორთა მხრიდან საჯარო სექტორში თანამონაწილეობის შესაძლებლობებზე საუბრისას ყურადღება მახვილდება ჩართულობის სხვადასხვაგვარ სპექტრზე.
წარმოადგენს ორგანიზაციების შედარებისა და მათი მოქმედებების გაუმჯობესებისთვის მუდმივ, სისტემატურ პროცესს შედეგების, მომსახურები
საუკეთესო პრაქტიკასთან შესაბამისობის სტანდარტი წარმოადგენს მახასიათებელს, რომლის გაზომვაც შესაძლებელია და გამოიყენება, როგორც
საჯარო პოლიტიკა შესაძლებელია განიმარტოს, როგორც პოლიტიკა, რომელიც ხორციელდება საზოგადოების სახელით, პრაქტიკაში რეალიზაციას პოულობს საჯარო სამართლებრივი კანონდებლობისა და რეგულაციების გზით, ხოლო მისი აღსრულებით საჯარო ადმინისტრაციაა დაკავებული.
საჯარო პოლიტიკის კატეგორიებში მოაზრება პოლიტიკის კურსები, რომლებიც სხვადასხვა პრინციპის საფუძველზეა იდენტიფიცირებული.
საჯარო პოლიტიკის კეთება/წარმოება მოიცავს ყველა იმ გადაწყვეტილებების ერთობლიობას, რომლის საფუძველზეც მთავრობა წყვეტს, როგორ მოა
პოლიტიკური აქტორი, რომელიც საკუთარ თავზე იღებს ამა თუ იმ პოლიტიკური პრობლემის გადაწყვეტაზე ზრუნვას და დაკავებულია ამ საქმიანობ
კონცეპტუალური მოდელი, რომელიც საჯარო პოლიტიკის პროცესს აღიქვამს როგორც ერთმანეთის თანმიმდევრული ეტაპებისგან შემდგარ პროცესს, რ
სერვისზე ორიენტირებული ინოვაცია ახალი სერვისის ან/და არსებულის გაუმჯობესებისკენ მიმართული ინოვაცია. მაგალითად შესაძლებელია და
სტრატეგია ერთ–ერთი ყველაზე ხშირად გამოყენებადი სიტყვაა თანამედროვე მენეჯმენტში.
სტრატეგიული მენეჯმენტი დღეს ფართოდ გამოიყენება როგორც კერძო, ისე საჯარო სექტორში. სტრატეგიული გეგმა არის ნებისმიერი ორგანიზაც
ყოვლისმომცველი რაციონალიზმი.
შედეგზე ორიენტირებული მართვის სისტემა მოიცავს ქმედითობის გაზომვას და ქმედითობის მენეჯმენტს.
პოლიტიკური ღონისძიებებით, პროგრამით ან საქმიანობით გამოწვეული ეკონომიკური და სოციალური ცვლილებები.
შედეგიანობა/ქმედუნარიანობა არის განსაზღვრული მასშტაბი, რომელსაც პროგრამები დასახული ამოცანებით ან შედეგებით აღწევენ.