აუდიტორიის დიზაინი

Error message

  • Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /var/www/dictionary.css.ge/public_html/includes/file.phar.inc).
  • Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in include_once() (line 1387 of /var/www/dictionary.css.ge/public_html/includes/bootstrap.inc).
  • Deprecated function: implode(): Passing glue string after array is deprecated. Swap the parameters in drupal_get_feeds() (line 394 of /var/www/dictionary.css.ge/public_html/includes/common.inc).
Audience Design

სოციოლინგვისტური მოდელი, რომლის თანახმადაც შეტყობინების სტილის ცვლილება დამოკიდებულია მსმენელთა აუდიტორიაზე. მოსაუბრე ცვლის შეტყობინების ფორმატს მსმენელების აუდიტორიის გათვალისწინებით მათთან სიახლოვისა და ერთიანობის ან, პირიქით, დისტანციის გამოხატვის მიზნით.

აუდიტორიის დიზაინის მოდელის თანახმად, რომელიც პირველად ალან ბელმა (1984) აღწერა, მოსაუბრის პოზიციიდან არსებობს განსხვავებული აუდიტორიის ტიპები შემდეგი სამი კრიტერიუმის გათვალისწინებით: ცნობილი (მოსაუბრე იცნობს და ითვალისწინებს შეტყობინებაში მსმენელს), რატიფიცირებული (მოსაუბრე აღიარებს მსმენელის არსებობას) და პირდაპირი (მოსაუბრე პირდაპირ მიმართავს მსმენელს). ბელმა აუდიტორიის შემდეგი ტიპები გამოყო:

  • Addressee – ცნობილი, რატიფიცირებული მსმენელები, რომლებსაც მოსაუბრე პირდაპირ მიმართავს;
  • Auditor – მსმენელები, რომლებსაც მოსაუბრე პირდაპირ არ მიმართავს, მაგრამ ისინი ცნობილი და რატიფიცირებულები არიან;
  • Overhearer – არარატიფიცირებული მსმენელები, რომელთა შესახებაც მოსაუბრემ იცის;
  • Eavesdropper – არარატიფიცირებული მსმენელები, რომელთა შესახებაც მოსაუბრემ არ იცის.

***

გამოყენებული ლიტერატურა: 

http://en.wikipedia.org/wiki/Audience_design

http://www.alleydog.com/glossary/definition.php?term=Audience%20Design;

კატეგორია: 
ავტორები: